
Venim d’aquí: Vull una xarxa social! (Part 1)
Quina xarxa o xarxes socials són més apropiades per al meu negoci?
A priori, sembla fàcil de determinar, però no es tracta de triar les xarxes socials que més ens agraden a nosaltres, sinó de triar les xarxes socials més apropiades per al nostre negoci. Aquelles que ens aportaran allò que perseguim.
Per dur a terme aquesta part, una de les més importants i en general la menys valorada, cal no només tenir clar què esperem de les xarxes socials (fixar objectius), també cal fer una anàlisi de mercat, determinant el nostre target d’usuaris, aquells a qui volem arribar, i identificar a la nostra competència i mitjançant quines accions a les xarxes socials arriben ells als seus usuaris.
Quina feina comporta?
Aquesta és la nostra part favorita, perquè la majoria de la gent pensa que una xarxa social és com una vareta màgica que converteix en or tot el que toca gairebé sense cap esforç.
“La meva comunitat de seguidors creixerà fàcilment i ràpidament”.
Doncs ni una cosa ni l’altra, si no ets un celebrity o influencer, una empresa top o inverteixes en campanyes, aconseguir seguidors és una àrdua tasca (més encara si esperem que aquests seguidors es converteixin en clients reals).
Aconseguir que aquests seguidors interactuïn amb les nostres publicacions assolint tant els objectius que té la xarxa social en qüestió com els nostres requereixen creativitat, constància i paciència i, malgrat això, l’èxit no està assegurat.
Que no us aixequin la camisa, la feina que hi ha darrere d’una xarxa social és enorme, per la qual cosa és una inversió de temps (i per tant de diners) important si volem que tingui un mínim retorn:
- Planificació
- Estratègia de continguts o improvisant?
- Quantes publicacions farem cada setmana?
- Quins dies i en quins horaris?
- De quin tipus (reels, stories, carrusels)?
- Podrem mantenir aquest ritme de planificació?
- Tenim els recursos apropiats per fer-ho?
- Continguts base.
- Personal.
- Tenim els recursos apropiats per fer-ho?
- Creativitat
- Crear continguts gràfics interessants.
- Relacionats amb els teus productes i serveis, el teu sector, la teva filosofia d’empresa i els teus valors.
- Crear continguts escrits interessants.
- Relacionats amb els teus productes i serveis, el teu sector, la teva filosofia d’empresa i els teus valors.
- Fusionar ambdós continguts per formar un conjunt poderós.
- Crear continguts gràfics interessants.
- Analítica
- Analitzar com estan funcionant les teves publicacions periódicament.
- Estàs aconseguint els objectius fixats?
- Sí: puc millorar-ho?
- No: què haig de canviar?
- Estàs aconseguint els objectius fixats?
- Analitzar com estan funcionant les teves publicacions periódicament.
- Social listening
- Els usuaris o clients volen ser escoltats, cal cuidar-los tant a les xarxes com als espais físics del teu negoci, atén les seves queixes, reclamacions i opinions i treu-ne profit per aplicar millores als teus productes o serveis.
Les nostres recomanacions:
- Abans de comprar una peixera, valora si podràs cuidar els peixos. Una xarxa social no és bufar i fer ampolles. És coure pa cada dia.
- Els likes estan molt bé (sobretot pel nostre ego) però la majoria de les xarxes socials el que més valoren és la interacció amb les nostres publicacions:
- Comentaris, comparticions, etc.
- Els likes, al nostre negoci, si no es concreten en nous clients tampoc no li serveixen de gaire, ja que no deixa de ser una inversió sense retorn.
- Potser la nostra marca és més coneguda, però si no es tradueix en nous leads…
- La xarxa social només és el dit petit del teu pla estratègic de màrqueting online, assegura’t que tens la resta de dits si vols portar la gent de la mà.
- Una web o botiga online (o una App complementària).
- SEO
- Email marketing.
- SEM
Si heu arribat fins aquí i continueu interessats en el món de les xarxes socials, contacteu amb nosaltres per parlar sense compromís i intentar donar resposta als vostres dubtes i/o començar a col·laborar amb vosaltres per assolir els vostres objectius.