
Sembla que avui dia no tenir una xarxa social és com no tenir un mòbil, un gos o un tatuatge. Inconcebible.
Però embarcar-se al món de les xarxes socials a la babalà, és molt poc recomanable. Pot repercutir en la nostra imatge, en la nostra moral i probablement en la nostra butxaca.
Facebook, X (antic Twitter), Instagram, Linkedin, Youtube, TikTok… Ho sabem, totes d’inici semblen la terra promesa, però ho són?
Bé, doncs com diu la cançó de Jarabe de Palo; “Depende”. I de què depèn? Doncs novament tal com diu la cançó: “De según como se mire, todo depende”.
Així que abans de llençar-nos a la piscina, reflexionem:
El primer que hem de tenir clar és quina és la seva potencial aportació al nostre negoci:
- Augmentar el trànsit al nostre lloc web.
- Augmentar el coneixement de la nostra marca.
- Generar nous contactes, ja siguin nous clients, proveïdors, socis, etc.
- Comunicació directa amb els usuaris.
- Augmentar les vendes.
- Altres…
El segon, i aquí és on el tema es complica (sobretot si la idea de tenir xarxes socials no forma part d’un pla estratègic de màrqueting online) és donar resposta a aquestes preguntes:
- Quina xarxa o xarxes socials són més apropiades per al meu negoci?
- Quina feina comporta?
Arribats a aquest punt, per generar una mica d’expectació i sobretot perquè no us adormiu a mitja lectura, donarem resposta a les preguntes plantejades anteriorment al pròxim post.
Temps més que suficient perquè us recupereu d’aquest… O això creiem!