Aquesta setmana hem estrenat web i mitjançant aquest post, volem compartir amb vosaltres (a grans trets, que ningú s’esveri) l’experiència que comporta ser el teu propi client.
Una experiència val la pena remarcar-ho, altament recomanable per l’inesperat, però profitós aprenentatge que implica tot el procés tant a escala personal com professional.
Necessitem una web nova
Ha estat la cantarella (justificada i recurrent) de l’equip de vendes des de fa ben bé un parell d’anys.
Ara no tenim temps
Ha estat la cantarella conjunta (justificada i recurrent) de l’equip de màrqueting i desenvolupament.
Uns volien una web nova per ajudar a obtenir clients, per millorar l’experiència d’usuari i per disposar d’un comercial 24h / 7d que ajudés amb la sempre difícil porta freda. Una web per trencar el gel vaja.
Els altres s’excusaven dient que no donaven l’abast i que prioritzaven els projectes dels clients però clar, congelant perpètuament totes les propostes internes de millora hagudes i per haver.
Curiosament, tothom volia el millor pels nostres clients, però mentre uns reclamaven ajuda per trencar el gel, contradictòriament, els altres no feien més que produir-ne més.
Quin dilema, oi?
No, més aviat quin aprenentatge. I és que les empreses, talment com els pares i mares amb els seus fills i filles, solen estar tan enfocades a satisfer els seus clients que la major part de les vegades no s’adonen que satisfer-se a ells mateixos és alhora una manera de satisfer també els seus clients.
I no! No tot es redueix a seduir el rellotge, fent, valgui la redundància, “manetes amb les seves manetes” a fi i efecte de robar-li temps. No, també cal inspiració, inspiració per poder veure la famosa llum al final del túnel.
Com hem aconseguit trencar el gel i deixar de produir-ne? Com ho hem fet per veure la llum al final del túnel? Doncs amb el nostre logo. Ni més, ni menys.
Un logo que tot sigui dit, va estar al punt de mira perquè alguns el veiem obsolet i poc representatiu (i que encara avui no descartem modernitzar), fins que durant una conversa anodina se’ns va explicar a uns quants de nosaltres el seu origen i el seu significat.
A partir d’aquí tot ha estat oli en un llum. Justament el que volem ser pels nostres clients.
I enguany tenim una web en la qual tots estem representats (clients, vendes, màrqueting i desenvolupament) pensada perquè la gent hi surfegi, per què de webs per navegar n’hi ha moltes, però de webs on puguis surfejar igual no n’hi ha tantes.
Sí, un moment, ara us ho expliquem:
Quina és la diferència entre surfejar i navegar per una web? Molt fàcil, quan surfegem, se’ns dibuixa un somriure a la cara, justament com el que ara es dibuixa a la teva.